Euroshoe lanceert de nieuwe Woeffies collectie met een Movid: interactieve video van de nieuwste generatie die de kinderen in hun leefwereld benadert
mei 27, 2013
Wim Symoens

Wim Symoens

27 mei, 2013

Movid, specialist in interactieve video, lanceert een online videospelletje voor Woeffies (een merk van Shoe discount) om kinderen op een originele, leuke en interactieve manier te benaderen in hun leefwereld. ‚ÄúDeze video advertising is een prima aanvulling op onze bestaande campagne. Wij hadden nog geen goede manier gevonden om de kinderen rechtstreeks te betrekken bij Woeffies. De kinderen beleven veel plezier aan het videospelletje, Woeffies kan door de interactieve video sterker gebrand worden. Bovendien is het mooi meegenomen als via de e-couponing actie de verkoop nog gestimuleerd wordt‚ÄĚ vertelt David Baens, E-commerce en Online Co√∂rdinator bij Euro Shoe Group. Voorgaande campagnes tonen aan dat klanten tot 14X meer tijd spenderen aan het merk tegenover traditionele video en tot 3x per minuut doorklikken op de Movid.

Het Woeffies concept in een notendop

In een stoere reclamefilm wordt de Woeffies lente- en zomercollectie voorgesteld waarin de kinderen punten kunnen vergaren door te klikken op de in beeld gebrachte schoenen. Drie aangeklikte schoentjes leveren een Woeffies kortingsbon op. Fun, actie en resultaat troef!

Waarvoor is Movid toepasbaar?

In een Movid is er een interactieve laag toegevoegd waarin allerlei acties kunnen gekoppeld worden als een aankoop, een download of een link. De mogelijkheden zijn eindeloos en zeer krachtig, zoals:

  • een volledige online store in een video
  • een interactief spel of een wedstrijd
  • een bedrijfsvideo waarin brochures, documenten of een app kunnen gedownload worden
  • een sensibiliserings- of een inzamelcampagne. Doneer direct in de video.
  • een recruteringsvideo met een directe link naar de juiste vacature en ga zo maar door.

Uiteraard kan de Movid gedeeld worden via social media (Facebook, Twitter, Google+ en LinkedIn) terwijl de volledige interactiviteit behouden blijft. Wat het virale aspect van een campagne enorm vergroot.

8 redenen waarom Movid een extra boost geeft aan campagnes:

  1. Movid is hot en innoverend, en biedt dat extra meer tegenover klassieke communicatiemiddelen. Onderscheidend van de concurrentie!
  2. Movid biedt een actieve ervaring aan zijn kijkers. Op en top user experience!
  3. Movid geeft een boost aan (e-)sales en brengt geld op! Directe verkoop vanuit een Movid is perfect mogelijk.
  4. Klanten spenderen tot 14X meer tijd aan het product of merk door een Movid.
  5. Wanneer je jouw doelgroep sterker wil betrekken bij je product is Movid uiterst geschikt!
  6. Het spelaspect of de gekoppelde incentive aan de video levert onmiddellijk voordeel op voor de kijker, wat het virale aspect van de campagne enorm vergroot!
  7. Movid biedt een ruime waaier aan mogelijkheden om een call to action toe te voegen en bijzonder creatieve campagnes te ontwerpen.
  8. Met de uitgebreide analytics kan je de ROI van je actie onmiddellijk bewijzen en je actie verder verfijnen.

Hebt u zelf originele idee√ęn over Movid en games, laat dan je commentaar hieronder achter.

Elke onderneming start met een idee. Wij zetten dat idee om in beeld!

Heb je vragen over video of marketing? Onze video experts geven graag advies.

I

Hoe ga je van start met video?

We helpen je graag en leggen je uit hoe jouw videoproject van A to Z vorm kan krijgen.

Onze diensten

Professionele video marketing doet groeien

Video marketing is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Hoe zet jij video’s in om je bedrijf, je product en je klanten in de spotlight te zetten?

Op zoek naar een professionele aanpak? Duw op onderstaande knop, vertel ons in een kort formulier over je project en wij nemen snel en vrijblijvend contact met jou op.

Ontdek meer

Pin It on Pinterest

Share This