Essentiel is een gereputeerd en bekend Belgisch modemerk met Antwerpse roots.
Het label is vooral geliefd omwille van de glamoureuze vrouwelijke outfits, die steeds gedoseerd zijn met een portie fun. De belangrijkste doelstelling van Essentiel is dat haar klanten volledig happy de winkel uitstappen, zonder dat ze het gevoel hebben dat hun bankrekening werd geplunderd. Volgens het toonaangevend modeblad ‘Vogue UK‘ doe je er best aan om NU Essentiel te kopen – vooraleer de grote massa het modebewuste label ontdekt. Als dat geen tip is?
Dat Essentiel de nieuwste trends in het Belgische modelandschap mee bepaalt, wordt aangetoond door de verschillende partnerships die het label aangaat. Zo kwam onlangs nog een samenwerkingsakkoord tot stand met Sofie Valkiers, België’s populairste modeblogger. De nieuwe collectie die Essentiel uitbrengt, is door Sofie ontworpen en is reeds verkrijgbaar.
De uitgaande links naar de webshop zijn niet meer actief aangezien dit een tijdelijke campagne was van essentiel!
Een veelbelovende samenwerking zoals die tussen Sofie en Essentiel vereist een originele marketingcampagne.
Essentiel koos voor een Movid als hoofddeel van haar online communicatie: “We willen de collectie op een speelse en interactieve manier presenteren. De focus ligt op onze klanten. Het is belangrijk dat die de collectie kunnen beleven, dat ze de kledij in beweging kunnen zien, en dat ze Sofie Valkiers – onze gastmedewerker – leren kennen” zegt Maja Malovrh, e-commerce manager bij Essentiel. “De eerste reacties zijn positief en veelbelovend. De bezoekers van de Movid vonden makkelijk de weg naar de verschillende functionaliteiten die in de film verwerkt zijn. Ze slagen er uitstekend in om de video te gebruiken en een online-aankoop te verrichten – en dat ondanks het feit dat interactieve video relatief nieuw is. We hebben tot hiertoe zeer goede feedback ontvangen. Zowel wat betreft de look & feel van de Movid, als wat betreft de gebruiksvriendelijkheid en efficiëntie ervan.”
Effectief, de cijfers zijn overtuigend: meer dan 50% van de bezoekers bekijkt de video tot het einde. De gemiddelde interactiviteit bedraagt 3 tot 4 clicks per minuut.
Door aan de Facebook wedstrijd deel te nemen, kunnen de kijkers aan het einde van de Movid een outfit uit de collectie van Sofie Valkiers winnen. De response rate voor deze wedstrijd schommelt tussen 20 en 40%, wat duidelijk aangeeft dat het engagement van de kijkers zeer groot is.
Ook de optimalisatie om Social Media-sharing te bevorderen bereikt haar doel. De analyse van het kijk- en deelgedrag leert ons dat de bezoekers van de video deze met hun online netwerk delen via Facebook, Twitter, Google+ en Pinterest.
Online video staat hoog op de agenda voor Essentiel: “Video is zeer belangrijk voor ons aangezien het ons merk op een dynamische en creatieve manier in beeld brengt. Het is zeker iets wat we willen blijven doen en we denken alvast aan de volgende campagnes!” voegt Maja er nog aan toe.
Wat is jouw ervaring met interactieve video? Bezorg ons je commentaar hieronder.
Momenteel kunnen we je een fantastisch aanbod voorstellen! Contacteer ons via deze link