Jaar na jaar kan je lezen dat dit jaar “het jaar van de video” is. De echte waarheid is dat video al jarenlang een bijzonder waardevol medium is voor bedrijven die er actief mee aan de slag gaan.
Video’s zijn bijzonder nuttig bij het adverteren, promoten en het verspreiden van info over producten en diensten. Als je ervoor zorgt dat de video’s entertainend of informatief zijn, ben je zeker op de goede weg. Gemiddeld 64-85% van de kijkers zijn meer geneigd om tot een aankoop over te gaan na het bekijken van een product video. Dat is toch een bijzonder sterke marketing tool die je niet kan laten voorbijgaan!
Uniek gebruik van video marketing
Om zoveel mogelijk conversie te bekomen van je kijkers is er meer voor nodig dan enkel de video op je website of op Youtube te plaatsen. Het is zeker de moeite om op een creatieve manier na te denken hoe je de kijk – en de surfervaring van je kijker kan verbeteren.
In deze onderstaande video werden clickable hotspots toegevoegd aan bepaalde relevante keywords doorheen de video. Wanneer de kijker daarop klikt wordt er doorgelinkt naar een webpagina waar meer informatie te vinden is. Op het einde van de video kan de kijker direct inschrijven voor de verschillende infosessies die worden georganiseerd voor aanstaande bouwers. Op deze manier krijgen ze alle voordelen van de producten te zien, zonder dat er teveel nadruk gelegd wordt op de verkoop van de producten.
Een Movid legt de controle over de video in handen van de kijkers, zodat ze eenvoudig kunnen navigeren naar hetgeen het meest relevant, meest bruikbaar is, of het meeste aanspreekt. Het zorgt voor een gepersonaliseerde ervaring die heel erg vergelijkbaar is met een normale surf ervaring, maar die meestal afwezig is in de gebruikelijke online video’s. Consumenten krijgen graag de keuze om hun eigen relevante informatie uit te zoeken, eerder dan het verteren van marketing boodschappen die voor iedereen identiek zijn.